Podpis elektroniczny - Twój klucz do urzędów.
Jeszcze nie tak dawno wszystkie sprawy urzędowe załatwialiśmy wypełniając stosowne druki i składając je osobiście (ewentualnie wysyłając listem poleconym). Zajmowało to sporo czasu i nadwyrężało nerwy.
Jeszcze nie tak dawno wszystkie sprawy urzędowe załatwialiśmy wypełniając stosowne druki i składając je osobiście (ewentualnie wysyłając listem poleconym). Zajmowało to sporo czasu i nadwyrężało nerwy.
Zacznijmy od tego, że w ostatnich latach zasady wystawiania faktur uległy istotnym zmianom. W efekcie nie tylko początkujący, ale i długoletni przedsiębiorcy zastanawiają się, kiedy powinni wystawić fakturę i co na niej umieścić.
Przepisy podatkowe nie są łaskawe dla przedsiębiorców.
Dlaczego tak twierdzę?
Pracownik, zleceniobiorca, emeryt płacą podatki od pieniędzy otrzymanych.
Przedsiębiorca - od pieniędzy obiecanych.
Samochód w firmie, jako potencjalne źródło bezzasadnych kosztów i nadużyć, od dawna był na celowniku fiskusa. Chodziło o wszystkie te przypadki, w których przedsiębiorca wykorzystywał samochód do celów prywatnych, równocześnie całością kosztów obciążając firmę.
Każdy czynny podatnik VAT wie, że istnieje ścisły związek między wystawieniem faktury a podatkiem należnym.
Oczywiste. Ale czy na pewno?
Otrzymałeś fakturę zakupu z poprzedniego miesiąca z adnotacją „odwrotne obciążenie”. Miesiąc rozliczony, deklaracja VAT i JPK wysłane. Odkładasz do następnego miesiąca, bo to przecież zakup? Błąd. Ale od początku...
Prawdopodobnie wykorzystujesz w swojej firmie środki trwałe.
Wiesz też na pewno, że środki trwałe zalicza się do kosztów firmy stopniowo, poprzez odpisy amortyzacyjne, przez miesiące i lata, po kawałeczku.
Tymczasem wydałeś pieniądze dzisiaj i chciałbyś mieć ten wydatek w kosztach teraz, nie za trzy lata.
Dlatego pierwsze pytanie, które w takiej sytuacji słyszę brzmi:
- “Czy mogę to zaliczyc od razu do kosztów?”