Ceny usług księgowych – co na nie wpływa

Mam kilka tysięcy podatku do zapłaty w rozliczeniu rocznym, mimo że uczciwie płaciłem podatki przez cały rok. Jak to możliwe?

Powodów wysokiego podatku do zapłaty może być kilka. Ale jednym z głównych winowajców jest kwota wolna od podatku. A brzmi tak zachęcająco, prawda?

Co to właściwie jest ta „kwota wolna”?

Nie chcesz wysokiej dopłaty podatku w rozliczeniu rocznym PIT? Świadomie rozporządzaj kwotą wolną od podatku.

Co to właściwie jest ta „kwota wolna”?

Zmiana formy opodatkowania działalności w CEIDG – instrukcja

Wraz z początkiem roku możesz zmienić formę opodatkowania. Można tego dokonać na dwa sposoby:

– złożyć wniosek o zmianę wpisu CEIDG w formie papierowej albo

– zmienić wpis elektronicznie, korzystając ze strony biznes.gov.pl i podpisu ePUAP.

To drugie rozwiązanie jest szybsze i wygodniejsze. Poniżej instrukcja „krok po kroku”. Potrzebujesz tylko połączenia z internetem i profilu zaufanego ePUAP.

Zaczynamy!

Jaka forma opodatkowania będzie odpowiednia dla Twojej działalności? Wybór formy opodatkowania.

Im bardziej skomplikowany jest system podatkowy, tym bardziej zagubieni czują się przedsiębiorcy.

Jaką formę opodatkowania wybrać w swojej firmie, żeby opodatkowanie było jak najbardziej korzystne?

Żeby omówić wszystkie możliwości ze szczegółami, należałoby napisać książkę. I nie byłaby to literatura lekka ;). Co więcej, aby mieć pewność, że wybieramy rozwiązanie optymalne, potrzebna byłaby jeszcze szklana kula, która pokazałaby nam, jak w ciągu roku będzie rozwijał się nasz biznes.

Piszę zatem krótko o formach opodatkowania, jakie są potencjalnie do wyboru. Być może to zestawienie coś komuś rozjaśni.

Utrata prawa do zwolnienia z VAT i zwolnienia z kasy fiskalnej

Od kilku miesięcy, a może lat, prowadzisz działalność gospodarczą. Korzystasz ze zwolnienia z VAT, bo Twoje roczne obroty mieszczą się w limicie 200 tys. Korzystasz ze zwolnienia z kasy fiskalnej, bo sprzedajesz osobom fizycznym sporadycznie.

Sprawdzasz, czy nie przekraczasz limitów zwolnień. A równocześnie, jak wielu przedsiębiorców w czasie pandemii, rozszerzasz działalność o handel w internecie. A może, korzystając z nowych możliwości, sprzedajesz coś, czego dotąd nie sprzedawałeś.

Okulary dla przedsiębiorcy, a możliwość ujęcia ich w kosztach uzyskania przychodów

Stanowisko fiskusa od lat jest nieprzejednane. Okulary korekcyjne przedsiębiorcy nie mogą być kosztem uzyskania przychodu firmy. Nie ważne, jak bardzo są niezbędne do prowadzenia działalności. Od zawsze traktowane są przez skarbówkę jako wydatki prywatne.