W internecie znaleźć już można instrukcje, jak złożyć wniosek o pożyczkę elektronicznie. Jest to rozwiązanie dużo łatwiejsze, i – w dobie koronawirusa – bardziej bezpieczne. W instrukcjach pojawia się informacja, że wniosek i załączniki można wysłać korzystając z elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego ePUAP.

Jednak na stronie https://gliwice.praca.gov.pl czytamy:

„Prawidłowo wypełnione i podpisane dokumenty, tj. wniosek wraz z umową należy

składać poprzez jeden z niżej wymienionych sposobów:

• elektronicznie, przy wykorzystaniu kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego , przez Wortal Publicznych Służb Zatrudnienia, w serwisie praca.gov.pl,

załączona umowa powinna być opatrzona kwalifikowanym podpisem elektronicznym

lub przy wykorzystaniu profilu zaufanego – załączona umowa powinna być własnoręcznie czytelnie podpisana i dostarczona w 2 egzemplarzach w formie papierowej do PUP

(…)”

Okazuje się, że co starostwo to inna koncepcja podpisywania, a na forach przedsiębiorców roi się od sprzecznych informacji.

Na szczęście udało mi się dodzwonić dzisiaj do PUP Gliwice. W czasie rozmowy pani potwierdziła to, co jest w informacji powyżej.

- Jeśli posiadamy podpis kwalifikowany możemy przygotować wniosek na stronie praca.gov.pl, dołączyć do niego umowę pożyczki (dokładnie w takiej formie, jaką pobierzemy ze strony, bez przeróbek, podpisów, skanów itp.) oraz uzupełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 ("załącznik nr 1"). Wszystko to razem podpisujemy podpisem kwalifikowanym, wysyłamy i nic więcej robić nie trzeba.

Jeśli mamy profil zaufany, sprawa jest trudniejsza. Dołączamy do wniosku uzupełniony formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 ("załącznik nr 1");  możemy też dołączyć umowę pożyczki i to wszystko podpisujemy profilem zaufanym i wysyłamy elektronicznie. Ale dla PUP profil zaufany nie jest wystarczający do podpisania umowy pożyczki. Dlatego dodatkowo trzeba umowę pożyczki wydrukować w 2 egzemplarzach, podpisać czytelnie i wysłać pocztą.

Zalety mojego biura rachunkowego, to:

Elastyczność

Wiem, że każdy klient jest niepowtarzalny.

Dostosowuję się do oczekiwań klientów w kwestii kontaktów,

zakresu usługi i bieżącego wglądu w księgowość.

Wiedza

Mam wyższe wykształcenie kierunkowe,

licencję Ministra Finansów

i duże doświadczenie,

ale wszystko się zmienia,

więc nieustannie się dokształcam.

Bezpieczeństwo

Biuro jest solidne i proponuje wysokie standardy współpracy. Wszyskie usługi objęte są ubezpieczeniem OC. 

 

 

 

 

 

Klienci Małego Biura Rachunkowego mogą liczyć na: