Mam pytanie...

Uproszczenia według Ministra Finansów czyli JPK V7 i nowe kody

Od paździenika nowe obowiązki dla przedsiębiorców i księgowych - czyli uproszczenia według Ministra Finansów.

Zawieszenie działalności w czasie epidemii

Czy warto zawiesić działalność gospodarczą z powodu epidemii?

Co nowego w biznesie czyli najważniejsze zmiany w pigułce

Panta rei..., wszystko nieustannie się zmienia... a w szczególności polskie przepisy dotyczące prowadzenia działalności gospodarczej. Niech nikomu nie wydaje się, że już wszystko opanował i może spać spokojnie.  Oto najważniejsze zmiany w pigułce.

Sprawdź dane swojej firmy na "białej liście podatników VAT".

Od 1 stycznia 2020 r. podatnicy będą mieli obowiązek zapłaty faktury o wartości powyżej 15 000 zł wystawionej przez podatnika VAT czynnego na rachunek zamieszczony w Wykazie podatników VAT.

Mechanizm podzielonej płatności czyli split payment po polsku

Zapowiadany od wielu miesięcy i przesuwany w czasie obowiązkowy split payment to kolejna zmiana, która budzi niepewność przedsiębiorców.

Kogo dotyczy i jakie obowiązki nakłada?

Obowiązkowy od 01.11.2019 split payment dotyczy wyłącznie transakcji pomiędzy podatnikami (B2B), które podlegają opodatkowaniu VAT w Polsce i w której kwota należności ogółem przekracza 15 000 zł brutto.

Co można amortyzować jednorazowo

Przedsiębiorcy niemal zawsze wykorzystują w swojej działalności gospodarczej środki trwałe. Wiedzą też, że środki trwałe zalicza się do kosztów firmy stopniowo, poprzez odpisy amortyzacyjne. Oznacza to, że wydatek poczyniony dzisiaj będzie odliczany od przychodu przez miesiące i lata, po kawałeczku. Na ogół nie jest to korzystne podatkowo rozwiązanie. Dlatego pierwsze pytanie, które zadają przedsiębiorcy brzmi:

- “Czy dany zakup będzie środkiem trwałym?”